Sista helgen i vårt avlånga land

Nu är det nära.. man märket det överallt.
Man tänker på att man inte ska få se dom svenska postbilarna på ett år, eller avnjuta en kaviar och ost-macka.
Man undrar hur man ska klara sig utan falukorv eller en marabou chokladkaka när man är sugen.

Jag som ska laga en del mat funderar på deras mått.. jag har ju en svensk kokbok med mig, men haha.. a cup och en dl är det skillnad på.. och graderna på ugnen.. nåväl, man lär väl sig, får ha en utgångspunkt, får fråga när vatten kokar så kanske man kan fundera ut något..!

Jag bestyr idag.. packar och har mig.. tvättar och planerar.. Ett år är ganska svårt och packa för. Jag menar, jag kommer ju köpa en del under året så, det får ju inte bli för mycket..

En sista helg i Sverige.. hoppas på att spendera lite tid med bror ikväll, sen på söndag kommer stora avskedet..
Får se hur man reagerar.. är nog värre på landvetter tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback